Iklan

Friday 18 January 2013

CIK 'P' DAH DATANG TAPI...

Semalam 17/1/2013, pagi2 masa tengah layankan Afif breakfast tiba2 terasa 'crettt' je kat bawah. Fuhh...macam dipicit2 & memancut2 je rasanya. Lain macam betul darah ni keluar...memang confirmlah darah. Segeralah mandi dan pakai pad. Okey...dari pagi sampai ke maghrib tu aku cuma pakai satu pad tu je sebab aku dapat rasa darah tu cuma keluar pagi tu je. Tengahari --> petang tak ada keluar dah. Malam tu aku malaslah nak pakai pad, memang tak keluar darah pun tapi bila dah pukul 12 malam, nak masuk tidur, time tu lah terasa meleleh lak. Terus bangun ke toilet, cuci2 dan pakai ajelah pad. Sepanjang malam tu ada juga keluar darah tapi...ala....tak penuh pun.

Pagi ni, aku pakai juga pad. Macam semalam juga, cuma pagi je aku terasa ada darah. Sekarang ni dah petang pun tak terasa ada yang keluar & confirm tengah2 malam kang baru keluar darah balik. Doktor kata rahim aku ni tebal, tapi apsal darah bila keluar sikit2 macam tu? Dulu masa darah keluar membuak2 & lama sampai 15 hari, bila scan dinding rahim aku tebal juga...kadang2 aku pun tak faham.

Tak apalah, aku consider ajelah aku masih gagal lagi nak uwek2 bulan ni. Kiranya untuk bulan 12, cycle aku genap2 50 hari. Amboi, pandai lak...bulan 10 cycle 30 hari, bulan 11 cycle 40 hari. bulan 12 cycle 50 hari ye dik non? Kalau macam tu bulan 1 ni, confirm2 ke cycle 60 hari??

Okey, next ikhtiar yang aku dah plan plak....Jus Perawan yang kononnya terlaris sangat tu. Nak trylah tengok macamana, lagipun harga not bad, bolehlah nak cuba. 

Eh, lepas kering period ni aku ingat nak minum air kelapa la. Moga2 dapat cuci sikit dalaman aku ni.

No comments:

Post a Comment

Apa pendapat anda?

CORETAN YANG LALU

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...