Iklan

Wednesday 23 January 2013

SALAM MAULIDUR RASUL

Esok adalah hari kelahiran junjungan besar kita Nabi Muhammad s.a.w. Ada satu nasyid dendangan Al-Mizan bertajuk Junjungan Mulia yang aku minat sejak dari aku kecik lagi. Tadi aku terjumpa & dengar lagu tu kat Youtube. Baru dengar rangkap kedua, airmata aku dah meleleh. Ya Allah! Betapa aku sayangkan Nabi aku. Betapa Nabi Muhammad itu sebaik-baik manusia yang Allah ciptakan. Baginda sanggup menahan segala-galanya & bersabar. Betapa banyak ujian & dugaan yang hebat2 Allah timpakan di zaman Baginda. Baginda tetap bersabar malah selalu bersyukur. Aku? Apalah sangat ujian dan dugaan yang Allah timpakan ke atas aku tapi aku sering berduka & merungut. Aku masih ada Allah & aku masih ada Nabi yang sentiasa sayang & mendoakan umatnya. Apalah perlu aku pedulikan orang sekeliling dengan tanggapan mereka terhadap aku. Di saat2 aku selalu merasakan diri aku keseorangan, aku tahu masih ada yang sayangkan aku... 


Junjungan Mulia - Al Mizan


No comments:

Post a Comment

Apa pendapat anda?

CORETAN YANG LALU

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...