Iklan

Wednesday 23 January 2013

AFIF NAK ADIK....:(

Okey just nak bagitahu yang semalam aku bergurau2 dengan Afif. Aku biasa panggil dia 'baby'. Walaupun anak dah besar tapi suka sangat panggil dia baby...rasa manja & sentiasa ada anak kecik je. Selalunya bila dia nak pergi sekolah, lepas salam aku mesti aku akan cakap..."Bye baby, I miss you baby & See you baby." Lepas tu dia akan balaslah..."Bye honey, I miss you honey & See you honey." Dia bahasakan aku 'honey' plak. Mula2 dulu okeylah, tapi sekarang dia dah agak segan tambah2 bila atuk, nenek dan abah dia selalu ejek2 dia. Bila dia nak sebut 'honey' tu dia akan slowkan suara dia. Bengang betul aku dengan orang yang suka gelakkan perbuatan anak kita yang kita dah asuh dari kecik...bukannya salah pun panggil mama dia 'honey'kan?

Oh...berbalik pada kisah tadi...aku saja2 panggil dia 'baby' banyak2 kali. Lepas tu ini di antara dialog aku dengan Afif...

Afif: Mama panggil Afif baby ya tadi?
Aku: Ya la, Afifkan baby mama, mestilah mama kena panggil baby.
Lepas tu dia datang kat aku. Aku tengah baring atas sofa. Dia duduk melutut pastu kepala dia tunduk pandang kerusi.
Afif: Tapi...Afif nak adik...(slow je dia cakap)
Aku: (Terkejut sebab tiba-tiba dia cakap nak adik). Kenapa Afif nak adik?
Afif: Afif tak ada kawan.
Aku: Ala...kalau Afif ada adik nanti Afif gaduh dengan dia macamana? Nanti dia nak rebut mainan Afif macamana?
Afif tunduk je. Dia tak bercakap dan sedih muka dia. Bila aku tanya dia lagi, dia cuma kata...nanti2, Afif tengah fikir.

Kesiannya anak aku...mama akan usahakan Afif supaya Afif akan ada kawan nak bermain nanti. Kalau mama boleh beli adik kat pasar, mesti mama dah segera belikan untuk Afif :(

 Semalam je, 2 kali Afif bagitahu aku dia tak ada kawan nak main. Dia ajak aku main kereta dengan dia & masa tu pula aku tengah layan Hingga Hujung Nyawa...acaner tu?? Bila aku suruh dia main dulu, terus dia cakap dia tak ada kawan. Sedihlah mama macam ni....rasa macam mama ni bukan mama yang baik je sebab tak mampu nak bagi apa yang Afif nak. Mama cuba Afif, hingga hujung nyawa mama akan cuba....huhuhu :(

No comments:

Post a Comment

Apa pendapat anda?

CORETAN YANG LALU

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...