Iklan

Thursday 3 January 2013

UBAT CANTIK YANG BAHAYA

Perhatian sekelian kaum wanita di atas muka bumi ini...kita orang pompuan ni memang suka cantik. Aada je produk kecantikan yang kita nak beli supaya nampak cantik, hilang kedut, kulit putih bla bla bla...malas aku nak bebel panjang2 pasal orang pompuan ni semua nak (macamlah aku bukan orang pompuankan?).

Okey, aku pun mengaku aku nak cantik juga untuk suami supaya dia pandang pun tak jemu tapi aku bukan jenis yang ada produk kecantikan je nak beli, ada jamu je nak makan...no no no! Aku pakai krim penjagaan muka pun sebab mak aku belikan. Muka aku ni ada jeragat ala-ala model omputih tu yang bintik2 cekelat kat muka (hehehe, tetiba rasa cam modellah). Aku ada benda ni since kecik lagi, sekolah rendah dah ada dah of course dah meningkat tua ni makin banyaklah. Bila aku kata aku dah ada benda ni sejak kecik, orang tak percaya plak. Eh, apsal lak? Muka aku, aku tahulah! Aku yang dok telek muka aku sejak kecik. 

Aku ingat lagi masa kecik-kecik aku pandang cermin, aku tanya dalam hati kenapa muka aku banyak tahi lalat. Mana aku tahu erti jeragat lagi masa tu. Mak aku concern sangat pasal muka aku since aku ikut jenis kulit dia yang banyak jeragat. Adik beradik aku yang lain tak pula ada masalah macam aku. Kakak aku siaplah tok aku puji kulit licin bak telur dikupas...ahhh, ada aku kisah?

Eh, apa yang aku dok melalut ni. Actually aku nak bagi link untuk tunjukkan yang sesetengah produk kecantikan ni telah di BANNED oleh National Bureau for Pharmaceutical Control. Oleh itu, silalah jangan beli yer!


  

No comments:

Post a Comment

Apa pendapat anda?

CORETAN YANG LALU

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...