Iklan

Saturday 5 January 2013

MADAH PENYEJUK HATI

Tak ada apa nak tulis hari ni. Semalam tiba2 terasa sayu dan sedih. Yess...aku menangis. Tak perlulah aku ceritakan di sini kenapa. Biarlah aku saja yang tahu kenapa. Rasa macam semua orang dah tak sayang kat aku lagi, tak suka pada aku. Rasa macam aku tak dipedulikan. Terfikir kalau aku mati, ada ke orang yang akan menangis dengan kepergian aku? Ada ke orang yang akan terasa kehilangan aku? Entahlah, tiba2 je aku jadi emosi semalam. Disebabkan aku down, aku letakkan di sini ayat-ayat penyejuk hati aku sendiri.




Aku tak pernah menyalahkan Allah. Aku yakin pada Allah tapi kenapa aku masih bersedih?

5 comments:

  1. knp ni hanie.. i could see that u are a strong and tough woman. it's ok to feel sad sometime tp hanie jgn terlalu layankan sgt ye. Allah loves u more than anyone else ^_^ May Allah makes your way easier

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ Atie, selalu bila saya sedih saya akan ingat Allah je yg sygkan saya, Allah je yg sentiasa ada disamping saya & yg tahu perasaan saya...org lain mgkn tidak. Tp mcmn Allah nak sayang saya kalau saya ada perasaan marah & bencikan org?

      Delete
  2. Replies
    1. Miss L, terima kasih atas ingatan itu. Saya cuba wpun setiap kali saya mesti tewas juga

      Delete
  3. Maybe u have to turn out perasaan marah tu into something else. Minta pada Allah ya. Betulkan niat kita dan minta Allah bantu. Awak mesti percaya Dia akan bantu. Kalau cepat Aluamdulillah. Kalau lambat awak kene sabar. Saya bukan nak kata saya bagus but sy jugak pernah rasa macam tu. Tapi lepas kita betul2 humble dan betul2 merayu pertolongan Allah baru kita rasa lega dan berserah. Allah akan bantu awak. Awak kene redha dgn ujian Dia. Awak berdoalah dan mintalah apa jua yg boleh bantu awak selesaikan masalah.

    ReplyDelete

Apa pendapat anda?

CORETAN YANG LALU

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...