Iklan

Thursday 22 November 2012

SAKIT BELIKAT :(

Hari ni tak mampu nak bercerita panjang lebar sebab diserang sakit belikat kanan yang amat sakit. Nyut...nyut je rasa & lenguh2. Entah kenapa tetiba sakit belikat ni. Semalam masa nak keluar makan, tiba-tiba aku rasa tak boleh tunduk kepala sebab sakit menangkap ke tulang belikat. (Suami tetiba ajak keluar makan malam tadi....gumbira berbunga2 bila dapat keluar dgn suami. Macam berhoney moon sekali lagi lak :p)

Malam tadi masa nak tidur ok je, tapi pukul 3 pg aku terjaga memang nyut...nyut sakitnya sampai aku tak boleh banyak bergerak. Rasa sakit tu macam otot terkoyak ke cam gitulah lebih kurang. Dah macam robot aku rasa sebab tak boleh nak toleh kepala. Cuba nak lelapkan mata balik pun tak boleh. Aku cari minyak angin & mujur suami terjaga waktu tu. Terus aku minta dia sapukan minyak angin. Tapi tetap tak lega. Suami dah sambung tidur balik, aku yang dok terkelipot2 sampai nak dekat pukul 5 pagi. Mulalah rasa malam terlalu lama...

Terlelap sekejap, jam berbunyi untuk solat Subuh. Teruslah aku bangun dan solat dulu. Solat pun tak boleh rukuk lebih2 sebab sakit. Lepas solat, aku minum susu segelas & telan panadol. Aku ambil ais, aku letak kat tempat yang sakit tu...lega sekejap. Then, aku tertidur. Alhamdulillah...tidurlah aku sampai ke pukul 11.30 tengahari :D

Tapi, sakit2 ni pun aku tetap kena menjalankan tugas sebagai isteri dan emak. Bangun2 je dah kena buat juga semua kerja2 rumah. Itu pun ada juga yang nak kata aku surirumah tak ada keje???? Kalaulah kerja sebagai surirumah ni aku boleh minta MC, memang dah lama aku tinggalkan je semua kerja2 ni tapi sakit2 pun nak kena buat juga kerjakan?

Owhh...terpanjang plak aku bercerita. Anyway, masih lagi sakit sekarang ni tapi tadi dah suruh suami sapukan Counterpain, kuranglah sikit denyutnya tapi tetap badan aku dah macam robot, tunduk tak boleh...toleh ke kiri pun tak boleh.

No comments:

Post a Comment

Apa pendapat anda?

CORETAN YANG LALU

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...