Iklan

Thursday 15 November 2012

AFIF TAK SABAR NAK KE RUMAH NENEK

Anak aku ni bila dengar sepupu2 dia (anak kakak aku) nak balik kampung (eh, macam cerita Hantu Kak Limah Balik Kampung lak bunyinya), dia punyalah excited nak ke rumah nenek dia. Memang patutlah pun sebab dia mana ada kawan, jadi bila sepupu dia ada nanti memang seronoklah dia berkawan. Alkisahnya kakak aku ni tinggal kat Batu Pahat, jadi aku tak pasti istilah balik kampung tu sesuai ke tak untuk dia sebab dia yang dari kampung, manakala mak aku pulak kat KL...:D

Esok kakak aku akan datang bersama rombongan cik kiahnya (4 orang anak dia yang cute2 tu). Memang havoc tak ingatlah rumah mak aku nanti. Tapi dengar kata dia tak boleh lama kat sini sebab anak dia yang sulung tu ada kelas teakwondo la pulak! 

Aku pun dah rindukan mereka berempat tu. Itulah saja anak buah yang aku ada. Adik-adik aku yang tiga orang lagi tu belum kahwin tapi insyaallah adik perempuan yang bawah aku ni, kalau tak ada aral melintang...tahun depan jadilah isteri orang. Dah terlajak sikit umur dia tapi syukur ada juga jodoh buat dia. Tak sabar aku nak menimang adik ipar :D (Ada tak istilah menimang adik ipar?)

Nurynn Qistina, Nurynn Humayra, Aidil Azhad & Arif Asyraff, mak ngah merinduimu...;) Oh! Yang paling best, kakak aku nak ajar aku buat Durian Crepe yang tengah musim melambung2 naik sekarang ni macam Mail Lambong :D Aku pun tak pernah rasa lagi jadi tatau suka ke tak. Kalau macam Pavlova yang dulu pernah musim tu, aku ada try dan not my taste...tak kena dengan taste aku sebab aku rasa macam makan span @ mungkin aku beli dari orang yang tak pandai buat?? 

Kakak aku ni baker yang bekerja dari rumah saja. Kalau ada sesiapa yang tinggal area Batu Pahat dan nak order kek, bolehlah ke blog dia di Luvly Taste. Pada pendapat aku memang aku bagi credit kat kek2 yang kakak aku buat (bukan nak puji sebab dia kakak aku). Setakat ni, kek dia yang pernah aku rasa tak sweet macam sesetengah kek yang aku makan, manis bangat! Cream puff dia sangat creamy & sedap! Cheese & Choc tart pun sedap! Carrot cake pun sedap! Semuanya sedaplah! Aku ingat lagi dulu masa sekolah2 kakak aku pernah cuba buat kek tapi tak menjadi...berminyak dan sampai sekarang aku selalu ejek kek dia sebagai 'kek goreng' :D Tak sangka sekarang dia begitu mahir sekali. Salute ah!  

No comments:

Post a Comment

Apa pendapat anda?

CORETAN YANG LALU

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...