Iklan

Saturday 17 November 2012

DURIAN CREPE

Hari ni aku nak ber'durian crepe' dengan kakak aku as a Sifu. Dia nak ngajar aku cara2 buat durian crepe dengan harapan aku boleh menambah pendapatan aku. Aku bukan tak nak, tapi ada masalah2 yang aku tak boleh nak elak untuk menjadikan semua tu sebagai punca pendapatan.

Seronok memang seronok kalau dapat mencari rezeki dengan cara ni tapi aku tak boleh bayang macamana aku nak arrange barang2 memasak dalam rumah aku yang sekangkang kera ni. Sedangkan nak masak hari2 pun aku naik migrain nak fikir mana aku nak campakkan lauk-pauk yang dah dimasak (sebab tu kalau masak, aku cuma akan masak 2 jenis lauk je). Macamana pula nak suruh aku buat kek dsbnya? Rumah aku memang tak cukup ruang.

Orang mesti akan kata, nak seribu daya...tak nak seribu dalih. Aku peduli apa? Orang tak tahu masalah aku, senang2 je nak cakap. Sekarang ni aku dah macam malas nak dengar apa orang nak kata pasal aku. Orang nak kata aku dok rumah goyang kaki, orang nak kata aku saja tak nak kerja sebab aku memang malas ke apa ke, katalah...aku biar masuk telinga kanan & keluar telinga kiri. 

Semua orang nak bandingkan aku dengan kakak aku. Aku sikit tak jeles dengan kakak aku tapi aku sakit hati dengan orang yang suka suruh aku buat apa yang kakak aku buat. Kalau kakak aku berjaya dengan apa yang dia buat sekarang, tak semestinya aku pun akan ikut berjaya macam dia. Masing2 ada rezeki masing2 ok!! Cukuplah aku asyik nak ikut cakap orang buat itu buat ini...aku nak buat apa yang aku rasa aku nak buat pula. Kalau aku susah pun aku tak pernah minta duit sesiapa... 

Okey, berbalik pada cerita Durian Crepe tadi...nak membuatnya bukan susah sangat tapi renyah, makan masa & tenaga. Makan memang sedap dan 2 kali ngap je dah habis tapi nak membuatnya agak lama. Berbaloilah dengan harganya. Aku tak snap pula gambar masa aku bersusah payah membantu kakak aku tu tapi bagi yang tahu apa itu Durian Crepe, korang tahulah macamana rupanya kan? :)

No comments:

Post a Comment

Apa pendapat anda?

CORETAN YANG LALU

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...