Iklan

Thursday 13 December 2012

SUSU KAMBING + KURMA NOT MY TASTE :(

Hari ni 13/12/2012, setelah aku bersih dari darah2 kotor, aku dengan gigihnya akan mencuba minum susu kambing + kurma bersama-sama suami. Susu kambing ni sebenarnya dah lama beli sebelum aku period lagi tapi aku yang tak minum sebab nak minum lepas habis period.

Bangun pagi ni, aku pun memproses kurma (buang biji & basuh). Sebanyak 14 biji semuanya, 7 untuk suami aku & 7 biji untuk aku. Aku guna kurma Ajwa yang dibeli oleh sepupu aku yang pernah duduk di Dubai. Susu kambing dah aku keluarkan dari fridge. Aku tak panaskan pun, minum sejuk2 je. Kurma tu aku suruh suami aku genggam, berselawat & minta doa. Lepas tu giliran aku pula genggam, selawat dan berdoa.

Selesai semua tu, aku masukkan 7 biji dalam blender dan dicampur air kosong yang dah dibacakan Yaasin sikit. Lepas blend baru aku masukkan susu kambing. Aku buat sama juga untuk bahagian aku. Sebenarnya aku tak pasti cara yang bentul nak buat macamana nak blend susu kambing dengan kurma ni, so aku buat versi aku sajalah.

Maka aku pun minumlah dengan lahapnya sebelum makan. Mmm...mula2 pada aku okey lagi tapi makin lama makin tak boleh pergi pula. Aku ingatkan suami aku boleh tahan, rupanya dia pun tak boleh pergi juga. Dia lagi teruk dari aku rupanya. Siap tutup hidung lagi. Lepas habis minum asyik bising sebab setiap kali sendawa ada bau kambing :D 

Nampaknya terpaksa batalkan la hasrat nak minum setiap hari. Sebulan sekali mungkin bolehlah kot. Nak kena beli Susu tepung HiGoat je lah nampaknya. Suami aku macam dah tak sanggup nak minum dah lepas ni. Takkan aku nak berusaha seorang je ni? Tadi pun dia dah cakap, ingatkan aku nak minum seorang je. Mana boleh! Mari kita rasakan kesusahannya bersama-sama :)

No comments:

Post a Comment

Apa pendapat anda?

CORETAN YANG LALU

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...