Iklan

Tuesday 18 December 2012

SELAMAT HARIJADI KE-5 AFIF!

18/12/2007 kira-kira 5 tahun lepas, pada pukul 5 petang aku dah dibawa masuk ke dewan bersalin. Kira-kira jam 7 malam aku tengah bertarung untuk melahirkan Muhammad Afif Muqri...saat yang tersangat indah dan ingin aku mengalami lagi saat itu tapi nampaknya rezeki belum berpihak pada aku lagi. Sabar!

Hari ini 18/12/2012, Afif dah berumur 5 tahun. Alhamdulillah Afif sihat, cergas dan pintar. Apa lagi yang tidak aku syukuri? Aku bersyukur sangat-sangat. Sekurang-kurangnya Allah dah beri aku seorang suami, seorang anak dan aku pernah mengalami pengalaman mengandung dan melahirkan. Mungkin ada hikmah tersembunyi mengapa Allah hanya berikan aku seorang anak, bukan dua atau tiga. Aku sentiasa bersangka baik dengan Allah.

Selamat Harijadi Afif! Kalau suatu hari nanti Afif boleh membaca blog mama ni, Afif tahulah betapa sukarnya seorang ibu untuk mendapatkan zuriatnya sendiri. Berapa banyak pengorbanan yang abah dan mama sudah korbankan dan berapa banyak kasih yang dah kami curahkan. Jadilah Afif seorang anak yang berguna di dunia dan akhirat. Jangan lupakan Allah dan abaikan solat kerana dengan kuasaNya juga Afif dapat lahir dan melihat dunia ini. Berbaktilah kepada kedua orang tua dan janganlah Afif menderhaka kepada kami setelah penat dan jerih kami ingin melihat Afif hadir ke atas muka bumi ini.

Mama dan abah sentiasa sayang Afif. Marah kami bukan kerana tidak sayang tetapi kerana terlalu sayang. Kami sanggup bergadai nyawa untukmu, Afif. I LOVE YOU 4 EVER & EVER!

 Bahagianya rasa bila melihat wajah anak...aku selalu terfikir, jika ditakdirkan aku punya anak lagi, bagaimana agaknya rupa anak aku itu nanti? Adakah akan ikut muka abahnya lagi atau ikut rupa aku pula? Apa pula nama yang akan aku letak? Moga-moga ada rezeki aku lagi...Amin!

Afif dah semakin membesar. Jangan melawan & meninggi suara pada mama dan abah lagi tau!

No comments:

Post a Comment

Apa pendapat anda?

CORETAN YANG LALU

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...