Iklan

Saturday 15 December 2012

SAMBUTAN HARIJADI 5 ORANG

Hari ni 15/12/2012, kami (Baba, Mama, Aku, Suami, Along, Abg Sham, Lina, Fendi, Iwan, Apit, Fiena, Mak Cik & Ima termasuk anak-anak...Qistina, Humayra, Afif, Azhad & Asyraf) pergi ke Best Western Premier Hotel, Dua Sentral. Sajalah kami nak bergathering kat situ untuk menyambut harijadi 5 orang serentak. Mama aku yang mana harijadi dia 10/10 hari tu tak sempat nak bawa ke mana-mana. Baba aku harijadinya jatuh pada 5/12, adik aku Lina harijadinya pada 4/12, anak aku Afif pada 18/12 & anak buah aku, Azhad pada 27/12.

Kami makan di Kembali Kitchen Restaurant. Sebenarnya beli voucer dari LivingSocial. Aku tertarik tengok advertisement dalam livingsocial tu. Tempat pun nampak cantik dan menu nampak banyak sangat...tapi sebenarnya aku hampa! Dalam advertisement tu ditulis yang Queen Elizabeth pun pernah makan kat sana dan ramai lagi la VVIP yang pernah ke sana. Sepekara lagi restoren tu ada Halal Certificate, parking free untuk yang pergi makan kat situ & kanak2 bawah 12 tahun makan free...itu yang membuatkan aku pilih tempat tu.

Hotel ok, layanan pun ok cuma aku tak puas hati dengan menu yang disajikan. Pilihan menu sangatlah sikit. Ada nasi putih & nasi beriyani serta lauk pauk. Pasta cuma ada 1 jenis. Kemudian ada bubur (2 jenis), roti (2 jenis) salad (4-5 jenis), buah2an (3-4 jenis), sushi (1 jenis), mee kari, kebab ayam, sate, aiskrim, choc fountain, pemanis mulut (kek2) yang hanya beberapa jenis...tak ada kuih muih & seafood pun tak ada tiram, cuma kepah & udang yang mana tak segar. Air pula cuma air kosong, kopi & teh. :( Mungkin dengar macam banyak tapi bila dah sampai sana memang terasa macam...'eh, ni aje ke menunya?'.

Dengan harga RM49 sekepala, pada aku tak berbaloi disebabkan aku pernah ke Hotel Istana dengan bayaran RM48 sekepala tapi variety makanannya lebih banyak, fresh dan lebih sedap. Hotel Istana pun tempatnya lebih cosy berbanding di Best Western Premier ni. Mungkin disebabkan dah bagi banyak keistimewaan dengan free parking & free makan untuk kanak-kanak makanya kualiti makanannya ala-ala kadar saja kot...entahlah!

Apa-apa pun, aku mungkin tak akan kembali lagi ke Kembali kitchen tu kot lepas ni... 

Bawah ni gambar2 kat Hotel Istana...bukan Kembali Kitchen (gambar di Kembali Kitchen belum sampai ke tangan aku...tapi memang tak ada gambar menu sebab semua sibuk bersembang & melantak sampai lupa snap gambar...APTB! :D)

 Ini antara menu di Hotel Istana...ini bahagian pemanis mulut. Nampak tak berapa punya variety pemanis mulutnya? Aku masuk2 je ke sini dah nampak pemanis mulut tu dan dalam hati memang dah berpuas hati. Lagipun aku memang penggemar pemanis mulut. Pemanis2 mulut kat sini sedap2 belaka...tak rugi!

 Belah ni bahagian untuk salad dan aku dah lupa apatah lagi yang ada. Tapi ini baru satu kaunter untuk makanan, sebenarnya kat belakang ada lagi satu lagi kaunter untuk nasi, lauk-pauk, pasta dll.

 Ini antara pemanis mulut yang ada kat Hotel Istana...aku akan datang lagi bila2 kalau ada lagi voucer yang dijual.

Ini Afif, si budak tak ada gigi dengan hidangannya. Mujur ada juga nasi goreng untuk dia makan.


No comments:

Post a Comment

Apa pendapat anda?

CORETAN YANG LALU

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...