Iklan

Saturday 1 September 2012

INI PERMULAANNYA....

Assalamualaikum,

Inilah kisah keluarga kecil aku. Yang dimaksudkan dengan 'Keluarga Kecil' kerana hanya ada aku, suami & putera tunggal kami, Afif. 

Kisah keluarga ni bermula pada tanggal 8.8.2004. Pada tarikh inilah aku dan suami bertunang. Aku kenal suami aku tak lama sebelum kami sepakat nak bertunang...agak-agak aku lebih kurang 6 bulan je. Orang tua-tua kata, tak elok bercinta lama-lama. Aku ikut cakap orang tua je....konon! Keluarga kedua-dua belah pihak telah sepakat untuk melangsungkan hari bahagia kami 7 bulan dari tarikh tersebut. Aku memang dah tidak sabar lagi nak bergelar isteri. Bukan disebabkan aku 'mengenyam' sangat tapi disebabkan pada tahun 2004 saja aku sudah berusia 25 tahun. Sangat sesuailah aku berkahwin pada tahun depan sebab pada usia 26 tahun jugalah kakak sulung aku dan sepupu aku berkahwin. 
(*sorry gambar tunang tak dapat disertakan sebab keadaan muka yang tak mengizinkan. Maklumlah tak guna mekap artis yang profesional :p) 

12.3.2005, pada sebelah paginya selamatlah sudah aku dinikahkan dan pada sebelah tengahari berlangsunglah majlis kami berdua. Tema pakaian masa nikah ialah beige dan masa majlis menyambut tetamu warna maroon. Masa akad nikah tu aku tak boleh nak gambarkan perasaan aku. Pertamanya, memanglah aku segan sebab ramai kot manusia kat ruang tamu rumah mak aku tu dok menunggu je. Keduanya aku nerves sebab nak bergelar isteri orang. Ketiganya aku sedih lepas suami aku dah selesai lafaz akad nikah (tak silap aku, 2 kali jugaklah dia lafaz akad). Tiba-tiba terasa bangganya sebab aku dah jadi bini orang! :D 

Inilah bakal pengantinnya. Tak tahulah apa yang tengah dimenungkan...mungkin tak sabar nak kahwin @ mungkin ke tengah berdebar-debar?

Hensem pulak suami aku ni...patutlah aku terpikat! :p

Ha...tu diaaaa, selamat dah semuanya. Amin!

Ni aku nak cerita pulak tentang baju yang nak dipakai masa kenduri . Memang kedua-dua kami menghadapi kesukaran sangat. Kami susah nak cari baju sebab suami aku ni warna kulitnya agaklah ke'manggis-manggisan' sikit, jadi warna-warna yang terlalu cerah atau pun yang terlalu gelap memanglah akan menjadikan dia kelihatan pelik! Berapa puluh butik kami masuk, semua tak berkenan di hati. So, akhirnya setelah aku ter'bekenan' dengan baju maroon tu yang kami tengok di butik kat Plaza Metro Kajang, akhirnya suami aku pun ikut sajalah kata bakal isteri dia yang tercinta ni sebab dia suka dgn baju aku tu. Katanya nak tengok bini dia cantik...(namun, alkisahnya setelah di'alter' baju melayu suami aku tu masihlah lagi menggelebeh sebab suami aku yang memang berbadan ramping.)

Inilah dia baju yang kami pilih. Sekarang kalau tengok balik, rasa-rasa macam nak tukar baju lain pulak! :D 
(*punya sediakan semua kelengkapan, tapi akhirnya ada jugak yang tak ada...payung & bunga kat tangan! Hilang seri pengantin aku...cettt)

Sedap nampak lauk tu! I takleh makan banyak walaupun perut lapar sebab orang dok tengok I...perasan!! :D

Maka, nak cerita panjang-panjang tentang majlis aku tu tak payahlah kot sebab dah lebih 7 tahun berlalu. Cuma di sini aku nak bercerita tentang bagaimana bermulanya kisah 'Keluarga Kecil' aku saja. :) 

So, enjoylah my story untuk yang selanjutnya..... 

No comments:

Post a Comment

Apa pendapat anda?

CORETAN YANG LALU

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...