Iklan

Thursday 6 September 2012

AFIF HAIR STYLE...

Aku ni bukanlah nak kata nak sangat anak perempuan. Anak lelaki pun aku tak kisah tapi aku sangat suka dengan rambut budak-budak. Rambut budak-budakkan masih lembut dan halus jadi aku sukalah bila tengok budak-budak yang mana rambut curly-curly macam spring.

Anak aku pun punya rambut yang curly bila dah agak panjang. Tak silap aku, lepas je dia kena cukur rambut masa baby, aku tak pernah potong rambut dia sampai umur dia 3 ke 4 tahun sebab aku sayang dengan rambut curly dia tu. Kadang-kadang...bukan kadang-kadang sangatlah, rasanya selalu bila orang tegur anak aku orang akan panggil dia 'kakak'. Even lepas dia dah potong rambut pun masih juga orang ingat dia 'kakak'. Mungkin sebab muka dia yang soft gitu (jangan soft sampai ke tua dahlah!). Aku rasa muka dia tu turun abah dialah kot sebab abah dia tu nak cecah 40thn pun orang dok ingat 20-an lagi. Siap ada yang kata dia 'babyface'. Uwekkkk...muntah saja tapi tak ada isi. Bukan Afif nak dapat adik pun :p 

Abah Afif sangatlah tak suka Afif berambut panjang. Dia dah beberapa kali bagi hint nak potong rambut anak dia tu tapi aku membantah sekeras-kerasnya!! Itu anak aku, aku penat-penat lahirkan dia, ikut suka akulah nak anak aku gaya macamana...ha ha ha, berlagak tak? Masalahnya aku suka rambut dia curly sebab curly yang soft (bukan curly macam rambut Hafiz AF tu). 

Ramai juga yang membantah Afif berambut panjang termasuk mak aku. Aku bagi alasan, adik lelaki bongsu aku dulu pun mak aku simpan rambut panjang kat dia. Mak aku kata tak apa sebab rambut adik aku tu lurus. Bagi aku sama je, lurus ke kerinting ke tetap dia simpankan panjang rambut adik lelaki aku tu dulu.

Agaknya bila Afif dah dekat nak masuk tadika kot baru aku bagi kebenaran untuk suami aku bawa dia potong rambut. Itu pun lepas dah potong tu, aku rasa sedih sangat sebab tak cantik (ye la bawak pegi potong rambut kat kedai RM6 je). Afif pula takut nak potong rambut masa tu sebab pakcik tu guna mesin. Dia takut dan tak suka mesin tu sebab mesin tu ada bunyi dan panas. Pakcik yang nak kerja senang tu bila dah terpaksa guna gunting, memang tak cantiklah jadinya rambut anak aku!

Sampailah sekarang bila rambut Afif semakin panjang, dah tak boleh nak curly macam dulu. Kecewa aku rasakan dan dia memang dah tak elok langsung kalau berambut panjang, nampak selekeh je. Aku kena siapkan minyak je supaya rambut dia tak nampak serabut sangat. Aku rindu betul rambut lama dia :(

Jom kita layan Afif punya hair styles.....

 Inilah gaya rambut Afif baru nak tumbuh...melentikkan? Auuww...

Inilah rambut dia bila dah lama tak dipotong. Aku rindukan rambut dia yang macam ni :(
Sekarang memang dah tak boleh nak dapat dah rambut macam ni lagi. Mungkin aku kena tunggu dapat baby girl lah pulak kalau nak simpan juga rambut macam ni.

Rambut Afif setelah dipotong. Walaupun macam hensem tapi aku sedih...uwaaa!

Inilah jadinya rambut dia bila dah panjang. Dah tak curly macam dulu. Bersepah je aku tengok.
Yang tu pun aku boh minyak, kalau tak mesti bersepai :D


No comments:

Post a Comment

Apa pendapat anda?

CORETAN YANG LALU

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...