Iklan

Wednesday 13 February 2013

FEB - Cik 'P' hadir pada CD22

Ish2...penyakit apalah yang melanda aku ni. Punyalah malas nak update blog. Datang juga melawat tapak tapi tak ada buat apa2 perubahan sebab malas. Cina cuti 4 hari, dengan aku2 pun cuti tapi jangan tanya apa aku buat dan ke mana aku menghabiskan cuti panjang itu...huh! Orang lain sedap2 je letak status dalam FB berjalan sana sini...aku? 4 hari cuti, 4 hari jugalah aku melangut dalam rumah dengan suami dan anak. Kalau duduk dalam rumah tu disertakan dengan urutan ala Bali ke tak apa juga, ini tidak! Aku sorang2lah menghadap kerja2 dalam rumah. Lepas dah settle baru ada peluang nak melangut tengok tv. Yang si suami dengan anak sedap2 main games kat Ipad dari pagi sampai ke malam! Sakit hati! Hello, masih wujud seorang lagi insan dalam rumah ni ok! Ke nampak aku ni cuma sebagai bibik je?? Sentap ok!

Eh...hehehe, lari dari tajuk ek? Ok2, dah lama sebenarnya nak update pasal Cik 'P' untuk bulan February ni tapi disebabkan penyakit malas tu lebih kuat, makanya terperap ajelah cerita ni. Untuk pengetahuan semua, bulan ni Cik 'P' datang seawal CD22!! Believe it or not? Aku memang tak percayalah sampaikan masa keluar darah tu, aku ingat aku ni kes keguguran ke? Macamana nak percaya, 3 cycles yang lepas Cik 'P' datang masa CD30, lepas tu CD40, lepas tu CD50...tup2 bulan ni CD22.

Hari ni dah hari ke 7 tapi masih ada flow. Maksudnya belum tinggal brownish2, masih ada darah lagi yang mengalir. Tapi harap2 tak panjanglah cycle ni. Mungkin esok lusa tu stoplah kot. 

Sepanjang 2 minggu selepas habis period aku bulan lepas, aku dah amalkan Jus Perawan 2 kali sehari...pagi & malam & tak pernah tinggal (itupun kes aku kena tampal note kat pintu bilik supaya tak lupa :D). Selain tu, aku juga ada minum jus manggis + delima yang dibeli di pasaraya brand F&N Fruit Tree. So, mungkin ke aku mengamalkan kedua2 tu yang membuatkan Cik 'P' ni hadir awal...wallahualam. Yang pasti semua ini ketentuan dariNya dan dengan bantuanNya juga. Moga2 selepas ni cycle aku akan semakin tetap. Insyaallah! 


Inilah rupa paras Jus Perawan tu ya kawan2 :)

No comments:

Post a Comment

Apa pendapat anda?

CORETAN YANG LALU

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...