Iklan

Saturday 2 February 2013

FENOMENA BETO KUSYAIRI?

Beto Kusyairi...wajah yang tak berubah dari dulu ;)

Dah lama aku nak buat entry ni tapi asyik tak ada mood je nak bercerita. Bersempena bulan Februari ni (19/2/1980) bulan harijadi si Beto, maka aku kupaslah cerita pasal dia. Kenal dengan Beto Kusyairi? Nama sebenar dia Nurkusyairi Zakuan Bin Osman. Kalau aku cakap sekarang ni tengah fenomena dia mesti orang tak sangkalkan? Ala-ala fenomena Aaron Aziz la....sekarang ni kalau buka TV, asal drama mesti ada muka si Beto ni. Aku rasa first drama dia yang aku tengok (aku tak ingat tajuk) dia berlakon dengan Umie Aida. Masa tu aku agak terkujat tengok dia...sebab apa aku terkujat? Sebab aku kenal dengan Beto ni. Kat bawah nanti akan aku ceritakan....

Rasanya lepas drama Kashaf Imani kat Astro Ria, makin banyak pula drama dia berlakon. Tapi seriusly memang dia berbakat. Lakonan dia tak keras kejung dan kaku macam sesetengah pelakon baru. Kalau sesiapa yang tak tahu, dia ni sebenarnya dah lama terlibat dengan dunia penyiaran sebenarnya. Selain pernah bekerja belakang tabir, dia jugalah Maskot ALONG yang kat TV1 dulu tu. Aku ingat lagilah kat siri ALONG tu sebab asal ada ALONG tu mesti ada Siti Sifir :D

Aku masih tak percaya yang Kusyairi ni (aku prefer panggil dia Kusyairi) ada bakat berlakon & dah jadi pelakon. Okey, macamana aku kenal dia? Sebenarnya aku taklah kenal rapat dengan dia cuma kami pernah satu sekolah masa sekolah rendah. Itupun aku berkenalan dengan dia masa aku dah Darjah 6 dan dia masa tu Darjah 5. Bila masuk sekolah menengah, kami dah tak satu sekolah sebab ayah aku nak masukkan aku ke sekolah yang jaranglah budak2 sekolah rendah aku tu nak masuk tapi sekolah menengah aku tu still dekat dengan rumahlah cuma sekolah aku tu banyak Chinese. Alasan ayah aku supaya aku rajin & pandai belajar sikit dengan dikelilingi budak cina...??? Ishhh...bila dah masuk sekolah tu ayah aku tak tahu aku makin hilang keyakinan diri sebab kawan2 lama semua dah tak ada, nak kena berkawan dengan kawan baru sedangkan aku ni pendiam & lambat sikit nak berkawan. So, kekallah aku jadi pelajar pasif sampai tamat Tingkatan 5. Mujurlah aku dapat juga Pangkat 1 dalam SPM walaupun pasif2 :D

Eh, apa aku melalut daaa...okey, berbalik pada cerita pasal Kusyairi tadi. Kusyairi yang aku kenal dulu masa zaman sekolah rendah, memang seorang pelajar yang menonjol. Senang cakap, dia memang dah ada aura sejak dulu lagi. Dia seorang pelajar yang pandai & berdisiplin. Dia ni pengawas kat sekolah. Kalau tengok dia berpakaian, kemas je. Kalau pagi baju dia tied-in, sampai balik baju tu kekal macam tu. Memang segaklah. Satu lagi dia tak pernah lepas dengan songkok atas kepala :D Alim tullll!!! Dia ke sekolah naik basikal. Basikal dia kaler Purple. So, masa tu senang nak perasan dia sebab basikal dia kaler lain dari yang lain :D Dia ni masa sekolah dulu juga seorang yang aktif dalam silat...Silat Gayung. Kalau tengok dia bersilat memang cantik gerak tubuh dia & bunga2 yang dia persembahkan. 

Kusyairi ni masa kat sekolah rendah dulu (sekolah menengah aku dah tak tahulah dia macamana), boleh dikatakan macam ketua. Maksud aku, dia ada bestfriends yang akan sentiasa disisi dia. Dah macam pasang bodyguard. Ke mana2 pergi mesti satu kumpulan. Paling aku ingat bestfriends dia ada pasangan kembar, Iqbal & Haiqal. Kalau masa bulan puasa memang rajinlah nampak muka dia kat masjid. Kadang2 bukan solat sangat pun, biasalah budak2 kalau jumpa kawan nak berborak & main je. Dia pun pernah datang naik basikal beraya ke rumah aku dengan Iqbal & Haiqal masa tu tapi disebabkan aku ni gadis pemalu, aku & kawan2 aku tunggu kat luar biarkan dia dan kawan2 dia makan kat dalam rumah...boleh? Hahaha...kalau dikenang2 zaman sekolah dulu memang best sangat & nak balik semula ke zaman tu. Masa tu tak fikir banyak masalah selain masalah dalam pelajaran je...huhuhu.

Sebenarnya aku ada gambar pasport muka si Kusyairi ni masa kecik2 tapi faham2 ajelah, dah 21 tahun kot zaman berlalu so gambar tu pun aku dah tak tahu hilang ke mana. Kalau tak, bolehlah aku tempek kat sini. Sekarang ni Kusyairi ni dah berkahwin. Dah 5 tahun kalau tak silap aku dia dan isteri dia, Tisha tu berkahwin tapi masih belum dikurniakan anak. Mungkin diaorang berdua pun pasangan berTTC juga. Tapi, diaorang berdua tetap nampak bahagia & enjoy dengan hidup. Seronok tengok diaorang berdua tu...happy & loving couple betul. Tisha tu cantik, natural beauty & cute je. Geram aku tengok! :D

Sekarang ni kat TV3 masih dok main drama bersiri si Kusyairi ni berlakon. Lepas2 ni dengar cerita ada lagi beberapa drama dia akan keluar. Filem dia Istanbul Aku Datang pun aku belum ada kesempatan nak tengok. Daripada teaser nampak macam cute sangat filem tu. Okeylah, mari layan beberapa keping gambar jejaka idaman malaya ni...

  Ni lah wife dia yang cute tu. Sepadan sangat :)

No comments:

Post a Comment

Apa pendapat anda?

CORETAN YANG LALU

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...