Iklan

Wednesday 5 March 2014

MIMPI TSUNAMI

Tak tahu apa puncanya dalam tempoh 3 hari, 2 kali aku mimpi tsunami. 

Mimpi yang pertama tu sedih. Tsunami dalam mimpi aku taklah ombak kuat mengheas pantai cuma air secara perlahan2 naik atas darat dan terus membanjiri kawasan darat tu. Yang sedihnya aku dan suami bergegas nak ambik Afif kat rumah sebab masa tu kami berdua kat uar. Bila sampai depan rumah, aku tengok Afif dok merengkok atas tanah sambil menangis dan menggigil2 sebab takut. Ya Allah, kesiannya anak aku. Aku peluk dia sambil menangis dan minta maaf sangat2 kat dia sebab biarkan dia sorang2 :(

Kali kedua aku mimpi tsunami, aku duduk tepi sungai dan sungai tu dekat dengan laut. Mula2 aku tengok haiwan2 yang ada kat situ lain macam. Semua macam melarikan diri. Lepas tu air sungai perlahan2 surut macam disedut ke dalam laut dan terus kering. Aku kata nak tsunami kot tapi aku rileks lagi duduk kat situ, tak takut pun. Tak lama lepas tu memang terus air laut laju je menyerang darat. Lepas tu aku tak ingat dah...

Orang kata kalau mimpi air ni maksudnya rezeki. Mungkinkah Allah nak bagi aku rezeki dalam waktu terdekat ni? Zuriat mungkin? Allahuakbar! Kuasa Allah tak ada siapa boleh nafikan. Syukur alhamdulillah sekiranya diberikan rezeki tersebut. Amin...amin!

No comments:

Post a Comment

Apa pendapat anda?

CORETAN YANG LALU

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...