Iklan

Monday 13 January 2014

KENA TINDIH

Assalamualaikum...ni nak buat entry yang dah basi tapi rasa nak kongsi gak kat sini :) Nak cerita pasal mimpi sebenarnya. Kejadian ni terjadi dah lama dah...setahun lepas! Hah? Setahun lepas? Ye lah, 31/12/2013 tu tahun lepaslah kan? Muahahaha...baru lagi tapi tahunnya yang dah berubah.

Kisahnya pagi2 sebelum Subuh 31/12/2013 tu aku kena mimpi tu. Kira macam mimpi ngeri terakhir sebelum tahun barulah! Kronologi mimpi tu aku tak ingat. Yang aku ingat, tau2 dah kena tindih. Tapi kali ni kena tindih lain macam sket. Aku taklah berpeluh2 bergelut tapi letih tu ada. Menjerit tu jangan cakaplah, memang kuat gila kot menjerit dan siap toleh kat suami aku yang dok tidur kat sebelah lagi tapi suami aku tak dengar dan tak bergerak sikit pun.

Selalunya kalau aku mimpi atau tak tahulah memang betul2 kena tindih ke apa, aku cuma rasa tak boleh bergerak je tapi kali ni aku dapat rasa badan aku bergetar dari kaki sampai ke kepala. Sakit! Lain macam rasanya macam ada benda nak masuk atau keluar daripada badan kita. Nasib baik dalam kena tindih tu aku masih boleh sebut 'Allahuakbar!' dan lepas tu aku baca ayat Qursi. Tak lama aku pun tersedar.

Sejak2 lepas aku mimpi tu badan aku pun mulalah sakit2 balik. Aku bukan nak buat cerita mistik ke apa kat sini tapi aku dapat rasa perbezaan badan aku. Aku memang kerap lenguh2 kat tengkuk, bahu dan belakang. Sejak aku keluar hospital hari tu alhamdulillah aku tak ada rasa lenguh2 sangat kat tengkuk, bahu dan belakang aku tapi sejak aku mimpi tu aku jadi lenguh2 balik kat area tu. Kalau dulu aku anggap mungkin aku banyak mengadap laptop tapi aku dah lama tak mengadap laptop, so kenapa aku boleh lenguh2 kat area situ? Memang seksa dan tak selesa bila sakit tu datang. Aku rasa tak boleh nak buat apa sebab lenguh, pastu menangkap sampai ke kepala. Nak mengurut pula payah sebab kat belakang, macamana pula aku nak pusing mengurut badan sendiri? :(

No comments:

Post a Comment

Apa pendapat anda?

CORETAN YANG LALU

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...