Iklan

Monday 13 January 2014

KENCING KOTOR

Okey, alang2 dah update blog...ni ada satu lagi story nak distorykan. Aku kena kencing kotor! Kencing kotor atau jangkitan aku pun tak tahulah tapi bukan kencing tak puas, cuma lepas dah habis keluar air kencing tu rasa pedih dan sakit sangat. Sampai meleleh2 lah ayaq mata menahan sakit. 

Ya Allah! Aku memang dah lama gila tak kena penyakit azab ni. Dulu sebelum mengandung memang aku kerap kena. Kiranya aku dan penyakit ni memang bff. Dalam setahun tu rasanya berbelas kali aku kena. Seksanya hanya Allah yang tahu. Kadang2 rasa dah tak nak hidup. Astaghfirullahalazim! Tapi memang azab sakit ni. Siapa yang pernah kena akan tahu macamana azabnya. Nak duduk pun tak boleh, apatah lagi nak pejam mata. Masa aku kena dulu tu aku memang tak boleh dekat dengan orang, aku rasa lain macam. Aku tak selesa dan entah macamana nak describe perasaan aku masa tu. Nasib baik kali ni kena tak adalah rasa kencing tak puas. Kalau rasa kencing tak puas tu yang azab tu sebab rasa macam nak tidur dalam bilik air je. Kali ni cuma rasa pedih, panas dan sakit lepas kencing. Aku dah cuba minum banyak air tapi ni dah hampir seminggu masih juga belum sembuh. Bila dah minum air banyak, masa nak terkencing memang tak boleh tahan2 pulak tu. Kalau tahan memang akan terkencing dalam seluar. Bila dah sakit macam ni, biasalah kat atas ari2 tu akan rasa macam cramp je.

Oh ya, hari ni ada rasa macam mild period pain. Mungkin period nak datang kot. Bulan lepas 18/12, kiranya dalam minggu ni la dijangka datang. Sejak 3-4 hari lepas pun dah ada brownish. Breast pun dah sakit2. Jangan kena period pain sudahlah.

3 comments:

  1. try minum jus cranberry,..dekat watson ade jual,,..bukan jus yg cmpur dengan gula taw,..yang pure punya.. Semoga cepat sembuh.. :)

    ReplyDelete
  2. ooo, jus cranberry bagus utk kencing kotor ke? selalu saya beli serbuk ural tu je kat farmasi, yg tu pun ok gak sbb asik rasa nak terkencing je. Tp alhamdulillah skrg dah ok x sakit dah, seminggu lebih gakla menderita hr tu. thanks shasa ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah..tapi masam yg amat..lame gak tuu kne kencing kotor...mesti seksa kan... Tapi xpe..da ok kan,..alhamdulillah.. :)

      Delete

Apa pendapat anda?

CORETAN YANG LALU

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...