Iklan

Wednesday 24 September 2014

FELDA RESIDENCE HOT SPRING, SG. KLAH, SUNGKAI PERAK

Tu diaaa....tajuk ja dah panjang berjela. Aku saja nak bagi orang senang...kalau orang gugel, senang depa nak dapat info. Felda Residence ni kat mana? Sg. Klah tu kat mana? Sungkai tu kat mana pulak? 

Bukan apa, seminggu dua ni aku gigih gugel tempat2 menarik untuk percutian tapi mostly info tak lengkap. Sakit pulak hati kiter! Bila ada nama hotel, tak ada pulak kat mana lokasi hotel. Dah satu kerja lagi aku nak gugel lokasi. Dah dapat lokasi tak ada pulak gambaran sekitar hotel. Aku sekali lagi kena gugel image hotel. Dah ada imej hotel tak ada pula gambar dalam bilik hotel. Aku ni kalau nak pi bercuti sukakan tempat yang bersih dan kemas baru feeling bercuti tu ada. Kalau takat nak pi duduk hotel yang bilik ayaq berkarat, baik aku duduk rumah.

Sebenarnya percutian kami ke FRHS ni dah lama...hujung bulan 4 hari tu kot tapi biasalah, mood nak bercerita tu tak ada so peram la gambar2 semua sampai berkulat baru nak upload. 

Aku, En. Mat Naat & Afif ke FRHS ni bersempena hari keluarga opis En. Mat Naat. Mula2 dengar nama FELDA, aku macam...what?? Family Day kat felda? Syok ke? Menarik ke? Mesti hutan lebat kat situ....eiiii!

Memang dalam hati tak nak ikut pun En. Mat Naat pergi tapi disebabkan tahun lepas dia ajak, aku dah tolak so tahun ni aku pasrahlah.

Korang nak dengar aku membebel ke nak layan gambar?

Kita layan gambar dululah ek!

 
 Ni masa baru masuk kereta nak bertolak. Ada budak tu tayang baju Family Day.

Ni dah sampai ke FRHS. Kat lobi tengah gantung banner. Ada budak tu kena jadi model kat situ. Perjalanan dari rumah aku kat PJ ke FRHS ni taklah jauh sangat, dalam 2-3 jam boleh sampai. Simpang nak masuk ke FRHS ni sikit tersorok so kalau korang dah dekat2 nak sampai tu better slow dan tgk signboard betul2 sebab kitaorang hari tu pun terlajak. Jalan nak masuk ke FRHS ni ada kedai2 makan kat depan jalan. Aku is lupa nak snap gambar kat simpang masuk tu. Sori!

 Sementara tunggu nak masuk bilik, Afif layan ikan2 kat dalam kolam tu dulu.


 Tadaaa...dah dapat bilik. Aku tak tahu apa nama bilik ni sebab orang bagi, so aku just cuci kaki dan masuk je. Tapi bilik memang luas, ada 2 katil single. Kat depan katil tu lapang lagi so kalau datang 8 orang pun boleh muat, bentang je toto kat bawah tu ;) Bilik ada aircond, peti sejuk, towel, sabun & shampoo, water heater, air mineral,nescafe/teh & air panas pun ada. 


Bilik air ada bathtub dan shower. Bilik air pun ok...bersih.

 Kat pintu masuk ada almari untuk sangkut baju & extra pillows.


Ada budak seronok dapat duduk hotel :)


Abaikan makhluk merah tu...kena cencored sebab cekci sgt. Baru sampai dah terlentang macam penat sangat. Ni lah katilnya...2 katil single. Ok la, boleh muat 3-4 orang kot atas katil ni.

 Ni la gambar biliknya dari luar. Pemandangan cantik dan taklah berhutan lebat sangat macam sangkaan aku.


Ada 2 tingkat.


Sekitar kawasan.

Ini adalah lobinya.


Ada Spa Villa...bilik villa ni ada private kolam jakuzi tau.

Ini pula cafenya. Kami makan kat sini je, dah termasuk pakej bufet. 


 Banyak pokok kelapa sawit.


Agak tenang dan mendamaikan juga.



Budak ni tak mandi lagi tapi dah kena paksa pergi sarapan.


Muka kena paksa makan. Makan tak habis pun. Kafe ni agak banyak lalat masa kami ke situ. Dan aku pun ada jumpa rambut dalam mangkuk sup, so better berhati2 la :)

 Antara hidangan bufet yang ada untuk sarapan...standard la. Banyak juga pilihan dan bolehlah daripada tak ada...:D

Lepas makan terus layan tidur. Tidur betul rupanya...aptb!


Eh, mama pun menyelit gak kat situ??


 Dah makan, apalagi....ke theme park la kita! Ada budak tak sabar dah nak rasmikan pistol airnya.


 Theme Park taklah besar sangat. Kalau ramai orang tempat ni memang padat dan aku is geli nak masuk dalam air tu. Kat tepi2 tempat aku landing tu pun ada bau hancing je. Tak tahulah siapa punya kerja.

Afif memang tak berani dengan air, so mesti abah yang kena temankan. Abah layan ye, mama jadi kameragirl je.

Sebelah tanda merah tu dalam sikit so budak2 tak digalakkan mandi kat area tu.


 Ada jual souvenir juga bagi yang nak tanda kenang-kenangan.


 Bagi yang dah tak larat nak bermain air kat theme park macam aku ni, boleh je ke kolam air panas...rendam kaki memang best! Air memang panas tapi dah lama2

tu dah ok, tak terasa pun panasnya.


 Memang boleh rebus telur kat sini...bukan tipu2 punya. Tapi kat batu tu ajelah satu2nya tempat yang telur boleh direbus. Airnya menggelegak tu. 


Telur yang dibawa dari rumah tak boleh dibawa masuk sebab ada je dijual telur kat dalam ni cuma, mahal sikitlah. Tak silap aku 6 biji RM5 kot. Tapi kalau nak seludup2, bergantung pada nasiblah sebab masa aku masuk ni tak ada yang jaga pun.

 Ada juga dewan dan bolehlah buat family activities dan dinner kat sini.

Dewan luas, jangan risau!

 Yang penting kat sini pun ada padang dan agak luas. Bagi yang nak anjurkan Family Day ke sini memang sesuai sangatlah.


Kami puas hati di sini dan kalau ada rezeki boleh bawa orang2 tua kami ke sini untuk rendam kaki kat kolam air panas tu.

Sekian!

  

1 comment:

Apa pendapat anda?

CORETAN YANG LALU

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...