Iklan

Thursday 25 July 2013

1st TIME TERLEPAS SAHUR :(

Allahuakbar! 1st time dalam sejarah hidup aku, aku boleh terlepas nak bersahur. Dulu2 ada juga hampir terlepas tapi hampir je, belum terlepas. Kiranya sempatlah nak teguk air pun tapi hari ni buka2 mata je jam dah pukul 6.28 pagi!

Memang syahdu sikitlah bila terlepas sahur walaupun bersahur pun bukan nak lalu makan sangat tapi sebab aku memang dah terbiasa sejak kecik memang wajib bangun sahur so, bila tak bersahur rasa tak lengkap amalan puasa hari ni. Lagipun kesiankan suami yang turut tak makan disebabkan aku.

Yang bestnya, jam memang berbunyi tapi aku lost langsung entah bila aku tutup jam tu dan letak bawah bantal. Biasa sebelum tidur aku akan kunci jam dan letak atas meja tepi katil. Pernah juga jam berbunyi aku tak terus bangun, aku tutup bunyi jam dan pegang telefon tu sampai aku terjaga juga akhirnya. Entah kenapa semalam aku tak sedar langsung bila aku tutup jam telefon tu, ambik telefon dan letak bawah bantal. Aduhhh...Mujurlah sempat juga Subuh. Kalau Subuh pun terlepas tak tahulah nak cakap.

Apa yang aku ingat, aku mimpi dikelilingi ular lepas tu kaki aku kena gigit dengan ular (bukan dipatuk). Lepas2 aku kena gigit tu yang aku terjaga dari tidur dan terus capai telefon. Mimpi ular memang tak baguskan? Tapi aku memang kerap mimpi ular dan mimpi berada di tempat yang kotor (tandas) tapi bukan mimpi yang berturut2, cuma ianya kerap datang sejak dari aku belum kahwin lagi.

Alhamdulillah sampai ke waktu ni, dah pukul 4 ptg, aku taklah terasa lapar @ dahaga sangat. Biasa aje keadaannya macam aku bersahur juga. Oh, hari ni ada orang tu berbuka di luar. Bos belanja katanya... 

*Note: Baju raya anak pun tak beli lagi. Baju raya mak dan abah dah ada (baju abah tak ambil je lagi kat tailor). Mujur tahun ni aku cepat2 tempah baju, kalau tak mungkin nasib aku sama macam anak, belum berbaju raya. 


No comments:

Post a Comment

Apa pendapat anda?

CORETAN YANG LALU

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...