Iklan

Thursday 7 March 2013

TOK LIMAH SAKIT TENAT

Hari ni Jumaat (8/3/2013), insyaallah aku akan bergegas balik ke kampung selepas Zohor bersama2 Afif & dua orang adik aku. Tok aku yang dipanggil Tok Limah (nenek tapi org belah utara panggil nenek tu tok) dengarnya sakit tenat sampai hospital pun tak boleh buat apa-apa dan suruh bawa balik ke rumah je. Dulu arwah Wan aku pun sakit sampai hospital tak boleh buat apa dan suruh bawa balik rumah.

Aku doakan tok aku akan kuat melawan sakit dia. En. Mat Naat tak dapat balik sekali sebab dia dah buat appointment dengan klien pada hari Sabtu dan Ahad ni. Aku pun tak kisah dia tak dapat balik sebab awal bulan 4 ni kami kena balik kampung lagi untuk kenduri sepupu aku. Kalau keadaan terdesak nanti barulah aku suruh dia balik. Kenduri Mak teh aku yang dijadualkan esok (Sabtu) terpaksalah kami anak2 buah dia tak menghadirkan diri sebab melawat orang sakit lebih afdal.

Tok aku ni dah tua dah, tak silap nak dekat 80 thn kot. Penyakit macam2 tu takde, cuma sakit tua je dan dengarnya sekarang kena Pneumonia. Biasalah bila dah tua memang sakit tu akan senang menyerang. Teringat tok (belah ayah aku) dulu pun kena sakit yang sama. Batuk2 dah lama tapi tak berubat, lepas tu demam dan bila tenat baru nak bergegas ke hospital. Terus koma dan meninggal sebab kuman dah merebak sampai ke otak. Moga2 Tok Limah dihindarkan semua itu.

No comments:

Post a Comment

Apa pendapat anda?

CORETAN YANG LALU

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...